"Rugaciunea nu il schimba pe Dumnezeu , ci pe cel care se roaga" cugeta cu talc Søren Kierkegaard.Este aceasta transformare de origine divina, asa cum tind a sustine credinciosii, sau este de natura pur psihologica ? Intr-un recent studiu al Universitatii Wisconsin-Madison , la care au participat 62 de femei suferind din cauza violentelor conjugale , s-au ajuns la rezultate ce par a confirma cea de-a doua varianta ...
Potrivit concluziilor cercetarii, atunci cand se adreseaza unei puteri percepute ca supranaturale, femeile par a fi sprijinite in diferite moduri in confruntarea cu emotiile extreme si situatiile abuzive care le genereaza . Unele dintre ele se descarca emotional fara a se mai teme de o reactie violenta , altele reusesc astfel sa se puna intr-o lumina pozitiva, iar o alta parte dintre femei isi distrag in acest mod atentia de la dureroasa lor situatie actuala.
Iata cum descrie aceste reactii Shane Sharp , autorul studiului :" Victimele care folosesc rugaciunea pentru a-si exprima mania si frustrarea il vad pe Dumnezeu ca pe un parinte iubitor care nu le judeca si le garanteaza iertarea , in acest fel ele simtinad ca isi pot exprima furia fata de partenerul lor fara frica de a fi judecate sau a fi supuse razbunarii ... In timpul rugaciunii , victimele ajung sa se vada pe ele insele asa cum cred ca le vede Dumnezeu .Fiind de o natura pozitiva , aceste perceptii le ajuta femeile sa isi imbunatateasca simtul propriei valori care le-a fost afectat de cei care au abuzat de ele cu cuvinte dureroase."
Se pare ca discutiile reale , cu prieteni apropiati sau membri ai familiei , sau conversatiile cu persoane imaginare ofera acelasi tip de interactiune sociala , sprijinind oamenii care sunt izolati sau victimizati.
Intr-un alt studiu recent asupra aspectelor sociale ale religiei , s-a descoperit ca persoanele care merg la biserica beneficiaza de o stare psihica buna mai curand datorita prietenilor religiosi decat sub influenta directa a credintei lor.
Desi participantele la cel dintai test tindeau sa se identifice ca religioase sub impactul suferintelor specifice prin care treceau, Sharp a sugerat ca majoritatea concluziilor studiului sau se pot aplica si restului oamenilor , el considerand rugaciunea ca o interactiune mai curand sociala decat religioasa.Acest lucru pare a fi valabil , chiar daca personajul imaginar caruia ne adresam este si altcineva decat Dumnezeu. Intr-un studiu publicat in august in "Psychological Science" , cercetatorii care analizau activitatea cerebrala a fiintelor umane au descoperit ca gandul la Dumnezeu tinde sa ii elibereze pe oameni de anxietate si nefericire , dar numai cu conditia de a fi cu adevarat credinciosi.Prin contrast , ateii supusi aceluiasi test in timp ce erau indrumati sa se gandeasca la Dumnezeu au dat dovada de o si mai mare anxietate , posibil din cauza ca "gandul la Dumnezeu le contrazicea sistemul de semnificatii propriu , provocandu-le in acest fel si mai mult disconfort."
Copyright © godessdiana88@yahoo.com . 2010
Articole din acelasi domeniu in blogul "Diana , zeita dorintelor tale secrete" :
O lectie despre rugaciune
Rugaciunile zodiilor – Astrologie umoristica
Rugaciunea catolica pentru sex
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment