Sunday, October 18, 2009

BATRANA VRAJITOARE , de fratii Grimm.Poveste de Halloween

A fost odata ca niciodata o fetita foarte incapatanata , care nu ii asculta niciodata pe parintii ei , asa incat , cum ar fi putut ea sa ajunga sa fie cu adevarat fericita ? Intr-o zi , ea le-a spus taticului si mamicii ei : " Vai , am auzit atatea despre batrana vrajitoare incat vreau sa ma duc sa o vizitez.Oamenii povestesc ca este o batranica minunata , care are nenumarate lucruri magice in casa ei si sunt tare curioasa sa le vad ."

Parintii fetitei au oprit-o , insa , sa se duca intr-acolo , spunandu-i :" Vrajitoarea este o batrana rea , pacatoasa , care face o multime de lucruri necurate .Daca te duci la ea , nu vei mai fi copilul nostru niciodata !"

Fetita nu a ascultat insa spusele parintilor ei si a plecat direct catre casa vrajitoarei.Atunci cand a ajuns acolo , batrana a intrebat-o :

"Vai , dar de ce esti asa de palida ?"

"Ah ," raspunse fetita, tremurand din toate incheieturile , "sunt infricosata de ceea ce am vazut adineauri ".

"Si ce anume ai vazut?" , a continuat sa o intrebe batrana vrajitoare.

"Am zarit la usa ta un om negru din cap pana in picioare."

"Vai, dar acela nu era decat un miner " , a linistit-o vrajitoarea.

"Apoi, am vazut un om care era cu totul si cu totul cenusiu ."

"Ha, ha, ha , acela era un alergator acoperit de praf" , i-a raspuns batrana.

"Si ... si dupa aceea , am zarit un om cu toata pielea rosie ca sangele."

" Vai , vai , acela nu era decat un macelar", i-a zis vrajitoarea.

"Cel mai mult m-a inspaimantat , insa, altceva" , a continuat fetita , " atunci cand m-am uitat prin fereastra ta si nu te-am vazut pe tine , ci o creatura cu un cap fioros , ingrozitor."

"Atunci inseamna ca ai vazut-o pe vrajitoare asa cum arata ea cu adevarat " , i-a spus batrana."Vai , vai , vai ! Te astept de o groaza de vreme sa imi dai lumina si caldura !"

Nici nu termina bine de spus cuvintele acestea , ca vrajitoarea o si transforma pe fetita intr-un butuc de lemn pe care il arunca de indata pe foc.

Atunci cand butucul se aprinse cu totul , ea se aseza langa vatra si incepu sa isi incalzeasca mainile , spunand :" Ah , ce bine ma simt ! Focul nu a ars asa de vesel de multa , multa vreme !".

Copyright © freelancergabe2@yahoo.com . 2009

No comments:

Post a Comment