Sunday, May 17, 2009

Lupul si mielul

O fabula a lui Esop

Intr-o buna zi , lupul a intalnit un miel care se ratacise de turma lui si , hotarat sa nu se arunce deodata asupra prazii lui , a inceput sa ii explice de ce avea dreptul sa il manance.El a vorbit astfel : " Baiete, anul trecut m-ai insultat foarte grav"."Chair asa ?" , behai cu o voce amara mielul , "Dar eu nici nu eram nascut pe-atunci".Ii spuse lupul atunci : "Bine , dar te-ai hranit de pe pajistea mea "."N-am facut asta, domnule" , replica mielul , "Eu inca nu am gustat inca din iarba".Lupul continua : "Ai baut apa din fantana mea "."Oh , nu , domnule" exclama mielul , "Eu nu am pus apa in gura pana acum , pentru ca laptele mamei mi-a slujit atat de mancare , cat si de bautura".Nemaiavand ce sa spuna , lupul l-a inhatat pe miel si l-a mancat dintr-o inghititura , zicand : "Ei bine , chiar daca ai gasit raspuns la toate acuzatiile mele , nu am de gand sa raman fara cina".Tiranii gasesc intotdeuna un pretext pentru a-si justifica tirania.

No comments:

Post a Comment