Monday, May 10, 2010

Ghicitori populare despre animale

Ariciul

Am un motan mare ,
Cu parul ca acul ,
Cu trupul ca dracul.

Barza

Ce sa fie oare
Cu asa lungi picioare
Rosii peste tot,
Rosu si la bot ?

Berbecul

Trece badea manios
Cu cojocu-ntors pe dos.

Boul

Cand suge ,
Cand ara ,
Cand face din el ciobote.

Broasca

Catelus de langa balta ,
Salta , latra si iar salta.

Broasca testoasa

Sus casa ,
Jos masa ,
La mijloc carne grasa.

Bufnita

Noaptea racneste,
Ziua se odihneste.

Cainele

Am un dorobant
Ferecat in lant.

Calul

Mandru , inalt si frumos ,
La ochi este luminos ,
Urechi are , coarne n-are,
Si te poarta in spinare.

Capra

Barba are ,
Popa nu-i ,
Coarne are ,
Vaca nu-i.

Cartita

Ce este :
De trait traieste ,
Dar fara ochi se hraneste.

Cateaua

Are tata o oaie laie
Si-a fatat doi miei in paie ;
Eu zic barr !
Ea face harr !
Eu zic barr! oaie la stana ,
Si ea face hap de mana.

Cioara

Tartacuta neagra,
Peste camp alearga.

Ciocanitoarea

Tapu’ mamii , tap ,
Sare pe copac,
Toaca noaptea lemn uscat.

Cocorii

Singurele ,
Mititele.
Se tot duc , insiratele ,
Si se duc cu mare jele.

Cocosul

La trup- pepene ,
La cap - pieptene,
La coada - secere,
La picioare - raschitoare ,
Impunge cu clontu-n soare.

Cotofana

Cine-i la cap ca o fata
Si la coada ca o dalta ?

Cucul

Cine umbla mult prin lume
Si tot se striga pe nume ?

Cucuveaua

Striga noaptea
Ca vine moartea.

Curcanul

Am o pasare rotata,
Sta cu coada-nvolburata.

Gaina

Vine fasna pe carare,
Culegand la pietrisoare.

Iedul

Am un pui de drac
Cu doi dinti
De grebla-n cap.

Iepurele

La deal fug de nu m-ajungi ,
La vale cad in branci.

Liliacul

Zburatoare
Cu patru picioare.

Lupul

Noaptea ochii ii sticleste,
Si cand urla te-ngrozeste.

Magarul

E un dobitoc
Foarte natantoc,
Urechi lungi ,
Minte nu are ,
Are cruce pe spinare.

Melcul

Totdeuna sunt acasa ,
Si de ploaie nu imi pasa ,
Merg incet , dar chibzuit ,
Am si coarne ,
Si le fac
Lungi sau scurte,
Dupa plac.

Nevastuica

Striga Marita din deal
S-o aperi de gaini ,
Ca de caini
Nu-i e frica.

Oaia

Am o manta mare ,
Sta pe patru picioare
Si in vant si in ploaie.
Ghici , ce e ?

Pasarea

N-are maini , lucru ciudat ,
Dar cladeste minunat.

Paunul

Am o rata
Targoveata ,
Singura coada-si negoata.

Pestele

In apa nasc,
In apa cresc,
Afara daca ies ,
Viata mi se curma.

Pisica

Labe moi , trec pe oriunde ;
In labute gheare-ascunde !

Porcul

Unul ara ,
Doi se miara ,
Patru-mpung ,
Si-un cotofling.

Puiul

Ce iese din lucru
Si se face fiinta ?

Racul

Cu cozoroc la caciula ,
Cu foarfeci la mana ,
Cu mustatile ca haturile ,
Si din coada: lip, lip , lip.

Randunica

Doamna noua
Cu coada in doua.

Soarecele

Incui ,
Descui ,
Si hotul ramane in casa.

Soparla

Curelusa verde ,
Prin iarba se pierde.

Sarpele

Am o bata tarcata ,
Pe camp aruncata.

Tapul

Ce are barba
Si totusi nu e barbat ?

Ursul

Vara umblu dupa miere ,
Iarna dorm sa prind putere.

Vaca

Patru-mpinge pamantul ,
Doi se uita-n cer,
Doi se uita inainte,
Patru da datoria.

Vita

La cap furca ,
La mijloc cotarga de fan ,
La sezut - sita.

Vitelul

Cand eram mic ,
Cantam din patru cavale ,
Acum , cand sunt mare ,
Nu mai cant din nici unul.

Vrabiile

Ciuturele , mugurele ,
Stau pe gard insiratele.

Vulpea

Iese puica din cotet
De n-o prinde nici un judet.

Vulturul

Ce vanator
Vaneaza din zbor ?

No comments:

Post a Comment