Sunday, May 23, 2010

Vulpea si bursucul - Fabula de Alexandru Donici

- Da , dincotro si unde
Alergi tu asa iute ?
Bursucul intalnind pe vulpe-au intrebat .
_ Oh , draga cumatre , am dat de pacat ,
Sunt , iata , surghiunita !
Tu stii ca eu am fost in slujba randuita
La o gainarie.
Cu trebile ce-aveam , odihna am lasat ,
Si sanatatea mi-am stricat ;
Dar tot eu am cazut in groaznica urgie ,
De niste pari nedovedite ,
Precum ca luam mite.
Tu singur martor esti , in adevar sa spui :
De m-ai vazut cumva , macar cu vreun pui ?
- Nu , draga cumatra ; dar cand ne intalneam
Eu cam ades vedem :
Ca tu pe botisor
Aveai un pufisor.



Se-ntampla si la noi de vezi
Cum altul , avand loc , asa se targuieste ,
Incat iti vine mai sa-l crezi
Ca abia din leafa se hraneste.
Dar astazi butca , maine cai ,
De unde oare-i vin ? Si cand ar vrea sa stai
Sa-i faci curata socoteala
Pentru venit si cheltuiala ,
N-ai zice ca bursucul ca are pufisor
Pe botisor ?

No comments:

Post a Comment