Wednesday, October 28, 2009

Magarul si lupul , o fabula de Esop

Un magar care se infrupta cu iarba pe o pajiste a vazut un lup care se apropia de el incetisor , gata sa il insface , si , indata , s-a prefacut ca este schiop.

In timp ce se apropia , pofticios , lupul l-a intrebat ce a patit.Magarul i-a raspuns ca , in timp ce trecea peste un tufis , a calcat peste un spin ascutit , care i s-a infipt adanc in copita .Apoi, i-a cerut lupului sa-i scoata din picior spinul , ca nu cumva sa-I ramana acestuia in gat , atunci cand lupul se va ospata din trupul lui magaresc.

Lupul a incunvintat si si-a coborat capul catre piciorul magarului , incercand din rasputeri sa vada unde se afla spinul.Magarului atata i-a trebuit ! I-a dat , din copita , o lovitura zdravana peste bot lupului si a luat-o la goana incotro vedea cu ochii.



Lupul , incovrigat de durere , cu dintii spulberati , si-a spus , cu amaraciune , in sinea lui :
“ Asa imi trebuie ! Am patit ce-am meritat , fiindca am incercat sa o fac pe doctorul , iar tatal meu , saracul , nu m-a invatat altceva decat sa fiu macelar.”

No comments:

Post a Comment