Friday, November 27, 2009

Nastratin Hogea si casa plina | Nazdravaniile lui Nastratin Hogea

Unul din vecinii lui Nastratin Hogea i-a cerut odata un sfat despre cum sa se descurce cu familia lui numeroasa in micuta casa pe care o avea.

“Efendi Hogea, “ s-a plans el , “camerele noastre sunt atat de mici incat , pur si simplu , nu mai incapem in ele.Cu totii , eu , nevasta mea , soacra-mea si cei trei copii ne inghesuim unul peste altul in casuta noastra stramta.Esti un om intelept , asa ca ar trebui sa gasesti o solutie.Spune-mi, te rog , ce sa fac !”

“Cate pasari ai in cotet ?” l-a intrebat Hogea.
“Pai, Efendi Hogea , am 5 gaini si un cocos.”
“Adu-le pe toate in casa !”
“Vai mie ! “ a exclamat sarmanul taran , “Efendi Hogea , casa este prea mica si fara orataniile astea !”
“Incearca !” a insistat Nastratin Hogea , “ si vei vedea ca o sa-mi fii recunoscator.”

Vecinul nu era multumit de sfat , insa nu indraznea sa puna la indoiala intelepciunea lui Hogea.Fara tragere de inima , a prins gainile si cocosul si le-a adus in casa.A doua zi dimineata , a alergat intr-o suflare la casa lui Nastratin Hogea.

“Efendi Hogea , este mult mai rau decat inainte . Eu, nevasta-mea , soacra-mea , 3 copii , 5 gaini si un cocos inghesuiti in micuta mea casa ! Nu mai avem cum sa ne miscam unul de altul ! “ s-a jeluit vecinul.Vorbele acestea nu l-au induiosat insa pe Hogea.

“Ai un magar , nu-i asa ?”
“Da , Efendi Hogea , am un magar batran , “ i-a raspuns omul.
“Ia magarul si du-l in casa !” a zis Hogea. Oricat s-a impotrivit si s-a plans vecinul , Nastratin Hogea nu s-a dat batut si a continuat sa sustina ca aceasta era cea mai buna solutie , asa ca bietul om a facut asa cum i s-a zis. A doua zi dimineata , el a alergat ca din pusca la casa lui Nastratin Hogea , de asta data mult mai disperat decat in ziua dinainte.

“Efendi Hogea ! Este imposibil ! Nevasta , soacra , copii , gainile , cocosul si magarul intr-o singura casa ! Am avut o noapte de cosmar.Nu mai exista loc nici macar sa respiri.”

“Daca mi-aduc bine aminte , ai in ograda doi miei , nu-i asa ?”
“Oh , nu ! Efendi Hogea , nu-mi spune sa aduc in casa si mieii ! Nu am loc unde sa-i mai pun si pe ei !”
“Nu te lasa cuprins de teama , prietene , “ l-a imbarbatat Hogea pe omul cel chinuit , “in cele din urma imi vei multumi.” Vecinul , patruns de speranta ca Hogea cunoaste ceva ce lui ii este ascuns , a bagat in casa si cei doi miei in noaptea ce a urmat .A doua zi dimineata , el era la pragul usii lui Nastratin Hogea , obosit si plin de suparare.



“Efendi Hogea , ce ai de gand sa ne faci ? Casa imi este indesata de familia mea si de animalele din ograda.Soacra-mea m-a amenintat ca ma omoara , iar nevasta-mea a spus ca ma paraseste . Nu mai pot trai in halul asta !”

Nastratin Hogea s-a gandit vreme de un minut , apoi a zis : “ Acum , scoate afara din casa toate animalele : gainile , cocosul , magarul si mieii .Du-i inapoi la cotetul , grajdul si ograda lor.Scoate-i pe toti afara !”

A doua zi dimineata , vecinul a sosit din nou in fata usii lui Hogea.
“Da , Nastratin Hogea , esti cu adevarat un om intelept.Mi-ai rezolvat necazul ! Acum casa mea este atat de larga si de spatioasa si exista loc pentru fiecare ; copii se pot juca , noi putem dormi si toata lumea este fericita,” a spus omul.”Iti multumesc si fie ca Alah sa te binecuvanteze !”

Copyright © freelancergabe2@yahoo.com . 2009

No comments:

Post a Comment